Tuesday 27 September 2016

TRAVELOG VIETNAM: FULL BUDGET 5D4N BELOW RM500

No comments
assalamualaikum...
as promise la kan...semalam nak combine budget ngan iti tak sempat..
baru ade time nak buat list of budget yang habis kat Vietnam trip..
dah namenye bukan diva nye trip kan..so xdela bermewah2 ye..
selagi boleh kurangkan bajet kite try our best..kahkah...

ok..so here we are...
meh nak share ngan korang bajet yang mampu aku recall tuk trip kali ni..
so far within my personal budget lagi la..
shopping tu korang kena bajet sendiri la nanti eyh..
sebab memang mule2 buat iti tuk vietnam ni xmasuk agenda shopping tu..konon laa 
and budget ni jugak tak termasuk makan2 and coffee cost kat sane..
yang tu tengok jugak mcm mane kenyangnye korang kalau dah dapat shopping kan..



AMARAN KERAS:
* budget tidak termasuk perbelanjaan untuk makan, shopping dan kos tersembunyi yang lain.. hihi
* kos juga adalah hasil perkongsian kos 3 orang travel partner
* kos makan di Da Lat dan Mui Ne paling minimum disebabkan makanan halal yang tak dijumpai..





Flight Ticket Return : RM140 (booked time promo bulan June)
Hotel Saigon Backpacker Hotel : RM 40 + RM 25 (check in half day untuk mandi)
Hotel Minh Huyen Da Lat : RM 14
Hotel Xavier HCM : RM 58
Tour Agent HCM-Da Lat-Mui Ne - 2 days : RM 200 (include tour city,lunch & sleeping bus ticket)
Airport Transfer : RM 8
Taxi Da Lat : RM 10

TOTAL : RM 495

not bad jugakla bajet tuk 5 hari...
yang penting kena planning betul2 and put budget on every items..
untuk tour Da Lat and Mui Ne pon cari and compare 2 3 agent kat sane..
so kena gigih sket la...
tuk details every place yang aku g tu tunggu next entry k..
and any tips yang aku boel share nanti aku share kat sni..
and wait for my review on every hotel yang aku booked tuk trip kali ni...

hope korang leyh buat guideline from entry aku ni tuk korang nye bajet plak..
ok daaaa....


pppssssttt: jangan ingat hotel murah tak berbaloi..hihi





No comments :

Post a Comment